Litt om meg

Bildet mitt
Jeg er utdannet førskolelærer og spesialpedagog, og jobber daglig med barn. Ellers er mine interesser håndarbeid, veving, søm, bakst og litt jakt. Det hender stadig at jeg vil prøve meg på nye ting, og da gjør jeg det. Jeg er med og driver en barneklubb i den lokale Husflidsforeningen og der får jeg stadig høre om og prøve meg på nye teknikker. Jeg er gift og sammen har jeg og mannen min eldstejenta og yngstejenta. Mannen min er svært interessert i jakt, og noe av dette har smittet over på meg. Derfor har vi også hund.

søndag 22. april 2012

Oppskrift på lommetøfler til voksen

Jeg ble spurt om oppskrift på lommetøfler, og jeg svarte så kjekt at "det finner du på bloggen min!", men der tok jeg visst feil. Og jeg kan jo ikke ha det sånn, så her kommer oppskriften:

LOMMETØFLER til voksen

  • Legg opp 5 m på pinne nr. 4
  • Strikk 6 omg r
  • Øk 1 m i beg av hver pinne (jeg legger ut etter at jeg har strikket første maske), til du har 22 m
  • Øk til 44 m
  • Strikk 15 cm ribbestrikk
  • Fell til 22 m
  • Fell 1 m i beg av hver omg til du har 5 m
  • Strikk 6 omg
  • Fell av
  • Sy sammen øverst, foran og bak.
  • Til pynt kan du f.eks.: Hekle en kant rundt begge hullene, sy på en heklet blomst, sy på knapper o.l.
Forklaring:
m = masker
omg = omgang(er)
r = rettmasker
beg = begynnelsen
ribbestrikk = 2 rette og 2 vrange masker
fell = her i denne oppskriften betyr det å strikke to og to masker sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar